به گزارش پایامدیا و به نقل از خانه ی معدن،
استاندار کردستان از ابراز تمایل سرمایه گذار خارجی طلای قروه برای سرمایه گذاری در بحث خالص سازی طلای استحصال شده از این معدن، خبر داد.

بهمن مرادنیا در هفتمن جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، در بحث ایجاد زنجیره طلا در استان اظهار کرد: پیرو افتتاح (فاز توسعه ای معدن طلای قروه) و دستور رییس جمهور در خصوص خرید طلای کردستان توسط بانک مرکزی، بحث خالص سازی تولیدات این معدن مطرح شد.

وی افزود: خالص سازی ۹۹۹ درصد فقط توسط ۲ شرکت در جهان انجام می شود و در ایران بیشتر از ۹۹۵ میسر نیست که برای همین خلوص نیز به سرمایه گذار خارجی نیاز داریم که خوشبختانه با همان شرکت بهره بردار معدن طلای قروه برای شروع خالص سازی و خرید توسط بانک مرکزی، به توافق رسیدیم.

در این جلسه که با دستور کار ارائه گزارش وضعیت و روند اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی سال ۹۹ استان، برگزار شد، بحث توریسم درمانی و توسعه گردشگری پزشکی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی استان و همچنین احداث دهکده سلامت مورد بررسی قرار گرفت، که با توجه به آمارهای اعلام شده از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص کاهش شدید گردشگران سلامت، در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته، استاندار بسته شدن مرزها در پی شیوع کرونا را از جمله موارد موثر در این خصوص عنوان کرد و اذعان داشت: باید برای ورود بیماران نیز مانند سرمایه گذاران استثناء وجود داشته باشد و تردد آنها با صدور مجوزهای لازم امکانپذیر شود.

وی در خصوص احداث دهکده سلامت نیز خواستار حمایت و مذاکره با سرمایه گذار مجتمع گردشگری زوزان سقز برای هدایت کاربری آن به سوی تبدیل شدن به دهکده سلامت، شد.

در ادامه این جلسه احداث پمپاژ ثانویه در فاز دوم اراضی شهرستان کامیاران و همچنین توسعه باغات مثمر (جنگل کاری مثمر) بررسی شد که استاندار ورود بخش خصوصی به بحث کاشت درخت های مثمر را ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: بدون حضور بخش خصوصی، نگهداری از این نهال ها بسیار مشکل خواهد بود.