به گزارش اتحادیه ی سرب و روی و به نقل از خانه ی معدن ایران، یادداشت قدردانی محمدرضا بهرامن به فعالین معدنی الحق والانصاف که اهالی حداکثری بخش معدن کشور مراعات انصاف و جوانمردی را با ارسال پیامهای حمایتی و محبت آمیز خود از خانه معدن ایران، برای اعضای هیات امنا و هیات مدیره ابراز داشتند

محمد رضابهرامن،رئیس خانه معدن ایران در پیامی ضمن قدردانی از اهالی صنعت معدن ایران چنین نوشت:

الحق والانصاف که اهالی حداکثری بخش معدن کشور مراعات انصاف و جوانمردی را با ارسال پیامهای حمایتی و محبت آمیز خود از خانه معدن ایران برای اعضای هیات امنا و هیات مدیره این تشکل ابراز داشتند و این حرکت جمعی ، لطف و بزرگواری شما معدنکاران زحمت کش ، قدردان و با صفت را بیش از پیش عیان کرد؛ بدینوسیله خاطر نشان می سازم جامعه ی معدنکار ما امروز ثابت کرد که در بین فعالین این جامعه صنفی ،اخلاق همچنان بیدار و فهم ها دچار رخوت نگردیده اند ؛ خداوند متعال را شاکرم که جامعه ی معدنی در کشور عزیزم چنین جماعت آگاه و بیداری دارد که اینچنین ید واحدی می شوند تا همراه و همدل در جهتی رو به تعالی و در جهت توسعه و منافع ملی گام بردارند.

خانه معدن ایران بعنوان یک تشکل مستقل ، صنفی، غیر_سیاسی و غیرانتفاعی در طی دودهه گذشته سعی نموده تا بتواند در راستای دستیابی به اهداف صنف معدن کشور و بعنوان پیشقراول معدنی با اخلاص و تمام توان در جهت کمک به فعالین معدنی پای در طبق اخلاص نهاده و سعی نموده تا بعنوان مدافع حقیقی معدنی عمل نماید و هیچگاه دست رد به درخواستهای حمایتی سایر همراهان خود در سایر انجمنهای تخصصی در بخش معدن نزده و به وقت نیاز ایشان ، نسبت به انعکاس مطالبات این انجمنها در دل خانه معدن ایران قلم نگاشته است و مانند سربازی که عشق به وطن و مردمش دارد عشق خود به جامعه صنفی و فعالین صنفی را بارها برگزیده و با صدای بلند در بخش طنین انداز کرده است .

فراموش نمی کنیم ، معادن کوچک و متوسط در کشور ما آسیب‌پذیر هستند. در این بین مهم‌ترین مشکل ، همسوسازی قوانین محیط‌زیستی و منابع طبیعی، چالش معارضین محلی و تغییر نگاه در چشم جامعه روستایی در خصوص نقش معدن در توسعه پایدار کشور است.
امروز باتوجه به تحریم‌ها، افزایش نرخ ارز و در ادامه آن پیامدهایی که برای اقتصاد کشور به‌وجود آمده، اغلب معادن کوچک و متوسط با مشکلات اساسی روبه‌رو شده‌اند.
تامین مالی و همچنین فراهم نبودن امکان بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در بخش‌های مختلف اکتشاف، استخراج و فرآوری در معادن کوچک از جمله مشکلات بزرگ در این صنعت شناخته می‌شود.این معادن برای رشد و توسعه به ‌صرف هزینه زیادی نیاز دارند و مساله تامین هزینه‌ها نیز مشکل دیگریست .
چالش فرسودگی ماشین الات وتجهیزات فعالین معدنی را بشدت درگیر کرده است و امروز در کمال ناباوری شاهد ممنوعیت واردات ماشین آلات معدنی بداخل کشوریم!!
ضعف توسعه زیرساخت‌های موردنیاز معادن کشور ، ازجمله تامین آب و توسعه ناوگان حمل‌ونقل دانست که معضلات زیادی برای این بخش از صنعت و تولید کشور ایجاد کرده است.

امیدوارم تا با یاری و حمایتهای همیشگی شما همنوردان امن،بتوانیم دوشادوش یکدیگر گره های ایجاد شده در این بخش کلیدی در اقتصاد را با مساعدت و همفکری یکدیگر باز کنیم و ادامه راه را هموار سازیم.

به امید ایرانی سرافراز و پاینده

محمدرضابهرامن