به گزارش اتحادیه ی سرب و روس و به نقل از خانه ی معدن ایران، مدیرعامل مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو از تلاش برای هوشمندسازی فرآیند اکتشاف و استخراج مواد معدنی در چادرملو خبر داد.
ناصر تقی‌زاده در نشست مشترک با مدیران، مشاوران و مجریان طرح‌های توسعه چادرملو با ارائه گزارشی از موفقیت های سال گذشته این شرکت در زمینه تولید، افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها و مصرف انرژی و اجرای ضوابط زیست محیطی و تدابیر کاهش دهند آسیب‌های ناشی از کرونا، مهمترین استراتژی های چادرملو را که مرتبط با توان و قابلیت‌های دانشگاهیان و مراکز علمی و تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان است، هوشمندسازی فرآیند اکتشاف، استخراج و تولید برای ارتقای بهره‌وری، کاهش مصرف انرژی و داخلی سازی قطعات صنعتی و ماشین آلات عنوان کرد و گفت: در حال ورود به اکتشاف در معادن عمیق هستیم و قطعاً در این راه نیازمند بهره‌گیری از فناوری‌ها و نوآوری‌های به روز هستیم.
وی عنوان کرد: این همکاری دانشگاه با صنعت، گام عملی و بزرگی است برای نزدیک کردن نگرش‌های آکادمیک و خلاق با نگرش‌های صنعتی و تولیدی که می تواند تحولات عظیمی را در بستر مراکز علمی و تولیدی کشور به ارمغان آورد.
مدیرعامل چادرملو تاکید کرد: درب‌های این شرکت به روی تمامی محققان، نوآوران و متخصصان فنی و تخصصی باز است و از هر گونه پیشنهاد عملی و اثربخش در تحقق اهدافمان استقبال می‌کنیم.
تقی‌زاده، دو اولویت دیگر این شرکت را که در دستور کار قرار گرفته است، ساخت سلولهای خورشیدی و ممبران‌های آب شیرین کن عنوان کرد و افزود: آماده هر گونه سرمایه گذاری در این زمینه هستیم.
معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز با اعلام اینکه در برنامه راهبری دانشگاه، به دنبال حل مشکلات بخش‌های تولید و صنعت و مهارت افزایی هستیم، اظهار امیدواری کرد: دستاورد این بازدید ارائه طرح‌ها و برنامه های کاربردی و عملیاتی برای تداوم همکاری عملی و تنگاتنگ صنعت و دانشگاه باشیم.
بهجتی، رئیس دانشگاه اردکان نیز با ابراز تمایل برای تطبیق گرایشهای تحصیلی این دانشگاه با نیازهای صنعت گفت: خوشبختانه دیوارهای بی اعتمادی مابین صنعت و دانشگاه برداشته شده و تلاش داریم با بهره گیری از ظرفیت و توان علمی و دانشجویان در خدمت رفع نیازهای صنعت باشیم.
در پی انعقاد توافقنامه همکاری میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه اردکان و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و تاسیس مرکز نوآوری، تحقیق و توسعه این شرکت در برج فناوری و نوآوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر، رئیس، اعضای هیات علمی و جمعی از معاونان و استادان دانشگاه امیر کبیر پس از بازدید دو روزه از مجتمع های معدنی و صنعتی چادرملو در نشستی مشترک با مدیران، مشاوران و مجریان طرح های توسعه شرکت به بررسی راه های توسعه همکاری فی مابین پرداختند.