به گزارش اتحادیه ی سرب و روی و به نقل از خانه ی معدن ایران،  رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قزوین گفت: احیای معادن راکد استان و استفاده از ظرفیت آنها برای تولید مواد معدنی مورد نیاز صنایع پایین دستی کشور در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در دستور کار قرار گرفته است.
عزیزالله افضلی: احیای معادن در شورای معادن و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با جدیت دنبال و پیگیری می شود.
وی اظهار داشت: اگر معادن راکد برای ادامه فعالیت مشکل سو مدیریتی داشته باشند خلع ید و واگذاری به سرمایه گذاران جدید در دستور کار قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: ۷۸ معدن راکد به جز معادن شن و ماسه در استان وجود دارد که برای فعال سازی آنها تلاش خواهیم کرد.
این مسوول در ادامه با اشاره به افتتاح بزرگترین معدن مس کاتد بخش خصوصی کشور طارم سفلی،گفت: این اتفاق مبارک موجب رشد و توسعه منطقه کم تر توسعه یافته الموت خواهد شد و استعدادهای معدنی قزوین را له کشور نمایان تر خواهد کرد.
فضلی خاطرنشان کرد: قزوین به ویژه طارم سفلی در زمینه مس، سرب و آلومیت از پتانسیل های معدنی بالایی برخوردار است و تلاش داریم تا توان فرآوری این مواد را نیز در کنار معادن ایجاد کرده و از خام فروشی جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه برخی از موادهای معدنی ارزشمند قزوین در مناطق حفاظت شده قرار دارند،افزود: باید ضمن حفظ محیط زیست و رعایت قوانین و الزامات این حوزه با ایجاد صنایع سبز معدنی از این ظرفیت ها نیز استفاده کنیم.