به گزارش اتحادیه سرب و روی ایران و به نقل از معدن ۲۴،مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با اشاره به موضوع کرونا و تمهیدات این شرکت برای جلوگیری از گسترش آن گفت: مجتمع سرب و روی انگوران با اطلاع یافتن از ورود این ویروس به کشور و شیوع آن، جلسه مدیریت بحران با حضور مدیران و مسئولان کارگاهی در معدن برگزار کرد و در آن، تدابیر لازم با توجه به فعالیت حدود ۱۰۰۰ نفر نیروی کار در معدن، اتخاذ شد.
وی ادامه داد: با رعایت موارد بهداشتی، ضدعفونی کردن برخی مکان های عمومی، اماکن اداری و مسکونی معدن را انجام شد. همچنین به رغم وجود مشکلاتی در تامین ماسک و دستکش مورد نیاز برای کارکنان، اما این اقلام تهیه شد و تا پایان تعطیلات سال نو، هیچ کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: تدابیری احتمالی لازم برای جلوگیری از شیوع این ویروس در حال انجام است و به دلیل پیشتاز بودن معدن انگوران در پیگیری و مبارزه با این بیماری، مورد تقدیر و تشکر اداره بهداشت شهرستان ماه نشان و استان زنجان قرار گرفتیم.
آماده سازی بستر گردشگری
مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جذب گردشگر معدنی در این مجتمع از سال ۹۹ گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در معدن انگوران، بازدید از پیت معدنی انگوران، معدن زیرزمینی سولفوره، معدن تراورتن و ورودی ییلاق، جزو جاذبه های گردشگری این معدن محسوب می شود.
وی ادامه داد: این مجتمع، برای اسکان تورهای گردشگری معدنی، اقدام به آماده سازی واحدهای اقامتی کرده و در مراحل پایانی دریافت مجوز گردشگری از سازمان میراث فرهنگی کشور است. گردشگران پس از موضوع فروکش کردن موضوع کرونا، می توانند از طریق دفاتر خدمات گردشگری اقدام به تهیه تور معدن انگوران کنند.