به گزارش اتحادیه ی سرب و روی و به نقل از خانه ی معدن ایران، اشتغالزایی برای ۱۰۰۰ نفر با راه‌اندازی خط تولید فولاد معاون فرماندار قروه گفت: در معدن طلای ساریگونی یک هزار و ۲۰۰ نفر شاغل هستند و با راه‌اندازی خط تولید فولاد کردستان برای هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
علیرضا عبدی در نشست شورای فرهنگی شهرستان قروه اظهار داشت: کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند دانش و منابع مالی برای بر طرف کردن آن است چرا که رشد هر جامعه نیازمند توسعه و پیشرفت همه‌جانبه است.
وی تصریح کرد: بیشترین آمار بیکاری در قروه مربوط به خانواده‌های تحصیلکرده است و کنترل این شرایط نیازمند کاهش سطح توقعات و حمایت دستگاه‌های اجرایی مانند اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی و…از این قشر است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های قروه اذعان داشت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های فراوانی در بخش کشاورزی و صنعت و معدن است که می‌توان با بهره‌گیری از آن علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه توسعه منطقه را فراهم ساخت.
عبدی ادامه داد: در معدن طلای ساریگونی این شهرستان یک هزار و ۲۰۰ نفر شاغل هستند همچنین با راه‌اندازی خط تولید فولاد کردستان برای هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
وی در ادامه افزود: سال آینده ۲واحد تولیدی کنسانتره و گندله‌سازی در قروه ایجاد خواهد شد که علاوه بر کاهش خام‌فروشی مواد معدنی، اشتغالزایی و رونق اقتصادی منطقه را به همراه خواهد داشت که توسعه چنین طرح‌هایی نیازمند حمایت مسئولان استانی و منابع مالی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی قروه نیز در این جلسه گفت: در یکسال اخیر یک هزار و ۴۹۵ خانوار از کارگران فصلی زیرپوشش این نهاد قرار گرفتند.
اسماعیل صادقی در ادامه اظهار داشت: در دوره ۶ ماهه خانواده‌های ۶ نفره زیرپوشش کمیته امداد ماهیانه مستمری۶۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند و علاوه بر بیمه به آنها وام کارآفرینی تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: تاکنون ۳ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی قروه و تمام زندانیان این شهرستان زیرپوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی قرار گرفتند.