به گزارش اتحادیه ی سرب و روی و به نقل از خانه ی معدن ایران، گلگهر پبشروی هوشمند سازی معادن ایران است.
هیات‌مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر افزایش سرمایه ۳۴ درصدی این شرکت از محل آورده نقدی سهامداران، مطالبات حاصل شده سهامداران و آورده نقدی را مورد تصویب قرار داد.
در سال جهش تولید با مدیریت امور فرآوری و پیمانکاران مربوطه در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، رکوردهای تولید آبان این شرکت مشخص شد. تولید کنسانتره در خطوط ۷، ۶، ۵ برابر با ۶۳۸۰۰۳ تن در ماه و همچنین تولید کنسانتره کارخانه فرآوری غبار برابر با ۹۳۵۵۴ تن در ماه است. گفتنی است رکورد کیفی تولید محصول در کارخانه فرآوری غبار نیز در همین ماه ثبت شد.
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، در ابتدای امسال در مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت به اتفاق آرا اعضای مجمع با افزایش سرمایه گل‌گهر از ۴۸۰۰ میلیارد به ۱۰ هزار میلیارد تومان موافقت شد. در همین جلسه مقرر شد افزایش سرمایه در دو گام انجام شود.
بر این اساس، در جلسه هیات‌مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر که با حضور اعضا برگزار شد، موضوع افزایش سرمایه مرحله دوم از ۷۴.۴۰۰ میلیارد ریال به ۱۰۰.۰۰۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت. در این جلسه اعلام شد باتوجه به اتمام مرحله اول افزایش سرمایه از ۴۸.۰۰۰ میلیارد ریال به ۷۴.۴۰۰ میلیارد ریال برسد.
گفتنی است هیات‌مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در نظر دارد نسبت به اجرای مرحله دوم افزایش سرمایه از مبلغ ۷۴.۴۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۰۰.۰۰۰ میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران اقدام کند. مطالبات حاصل شده سهامداران و آورده نقدی آنها برای مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر با هدف اجرای طرح‌های توسعه‌ای در شرکت‌های فرعی و وابسته و جبران مخارج مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر، تامین سرمایه در گردش موردنیاز جهت خرید سنگ‌آهن و اجرای طرح‌های توسعه‌ای، زیرساختی و بهبود کیفیت در نظر گرفته شده است.
آینه تمام‌قد جهانی شدن در ۲۰۳۰
محمد ایرانمنش، مدیر روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر تاکید کرد: تحقق مفهوم توسعه پایدار در بخش معدن و صنایع معدنی، به‌ویژه در زمینه استخراج و فرآوری سنگ‌آهن، مستلزم عزمی جدی برای دستیابی به فناوری روز و پیشرفته به‌منظور افزایش بهره‌وری، بهینه‌سازی انرژی، کارآمدی نیروی انسانی و در نهایت همسان‌سازی با محیط‌زیست است.
مدیر روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر تصریح کرد: تجربه معدنکاری شرکت گل‌گهر طی سال‌های اخیر نشان می‌دهد باوجود محدودیت‌های ناخواسته دولت‌های خارجی، پیشرفت‌های شگرفی در توسعه پهنه‌ها و تولید مواد اولیه صنعت فولاد و نیز محصولات متنوع معدنی ایجاد شده، به‌طوری‌که این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کننده مواد اولیه صنعت فولاد در کشور شناخته می‌شود.
ایرانمنش تصریح کرد: براساس چشم‌انداز «گل‌گهر ۲۰۳۰» و در راستای تنوع‌بخشی به محصولات و دارایی‌ها، سه سیاست عمده شامل تنوع‌بخشی جغرافیایی، تنوع‌بخشی به محصول و حضور در بازارهای جهانی به‌عنوان سیاست‌های شاخص در این زمینه به‌کار برده می‌شوند.
مدیر روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر خاطرنشان کرد: شرکت گل‌گهر با داشتن نزدیک ۴۰ میلیون تن باطله معدنی، ظرفیت مناسبی برای بازفرآوری آنها به‌منظور افزایش میزان تولید براساس چشم‌انداز «گل‌گهر ۲۰۳۰» دارد. علاوه بر این بازیابی پساب خط تولید کنسانتره شرکت به‌عنوان منبعی عظیم برای استفاده مجدد آب ذخیره‌شده آن در خط تولید کنسانتره، یکی دیگر از راهکارهای مجموعه در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی محسوب می‌شود.
ایرانمنش ادامه داد: سنجش عملکرد، خلاقیت، دانش و تولید در هر شرکت معدنی که استخراج و فرآوری سنگ‌آهن را برعهده دارد، بر پایه و ستون سرمایه‌های انسانی استوار است. تسخیر معادن و فرآوری مواد معدنی با هوش مصنوعی در دهه آینده به‌معنای حذف فکری و فیزیکی سرمایه‌های انسانی نیست، بلکه این تغییر موجب افزایش توجه به تخصص در جذب نیروهای انسانی در مراحل مختلف معدنکاری خواهد شد.
رسیدن گل‌گهر به قله فناوری
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر عنوان کرد: شرکت‌های بزرگ معدنی در تمام جهان در برنامه یک دهه آینده یعنی تا سال ۲۰۳۰ باید بتوانند ضمن ارتقای فناوری موجود، سیاست جذب سرمایه انسانی جدید را مطابق با آن فناوری تبیین کنند. تحقق این هدف تاثیر بسزایی بر جایگاه شرکت‌های معدنی خواهد گذاشت؛ بنابراین تعاملات بین‌المللی در این زمینه یکی دیگر از مسائل مهم در دهه آینده است که شرکت گل‌گهر بر آن تاکید ویژه‌ای دارد.
مجید علیدادی سلیمانی درباره اهمیت تعامل با دانشگاه‌ها گفت: تعامل با دانشگاه‌های معتبر سراسر کشور یکی از رویکردهایی است که توسعه منابع انسانی متخصص و جذب نخبگان را در مجموعه معدنی و صنعتی گل‌گهر امکان‌پذیر می‌کند. واحدهای تحقیقات و فناوری دانشگاه‌ها می‌توانند نقشی مهم و کاربردی در تسهیل و تسریع توسعه سرمایه انسانی شرکت‌های معدنی طی یک دهه آینده ایفا کنند.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر درباره نقش نیروی انسانی در توسعه، گفت: از نگاه مجموعه گل‌گهر، نیروی انسانی، یک سرمایه گران‌مایه است که ارزش آن با هر نوع ذخیره پولی و مانند آن قابل‌قیاس نیست؛ بنابراین توسعه نیروی انسانی در گل‌گهر فرصت‌هایی را به‌وجود می‌آورد که بیش از پیش منجر به ارتقای جایگاه این شرکت می‌شود.
علیدادی‌سلیمانی در پایان تصریح کرد: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به‌عنوان یک شرکت پیشرو از چندی پیش مراحل هوشمندسازی معادن و سایر واحدهای معدنی خود را آغاز کرده و بی‌تردید تا سال ۲۰۳۰ شاهد تحولات عظیمی در این مجموعه خواهیم بود.